Kvalitétsledningssystem
Företagets kvalitetsledningssystem består av 3 delar:
1. Kvalitetspolicy
2. Kvalitetsplaner
3. Egenkontroll
1. Kvalitétspolicy
Kvalitetspolicyn är det överordnade styrmedlet i företagets Kvalitetsledningssystem och sätter de yttre ramarna samt fungerar som ”mind setting” för vår personal. Stockholms Rörvision erbjuder kvalificerad teknisk kunskap
- Företagets kvalitetspolicy är att ge beställaren rätt kvalitet inom avtalad tid.
- Genom vår kvalitetspolicy skall beställaren känna fördjupat förtroende för vårt företag
- Att kunden ser oss som den naturliga samarbetspartnern inom vårt kompetensområde
- Att hela tiden sträva efter hög och jämn kvalitet
- Tar till vara och utvecklar medarbetarnas kompetens.
- Uppfyller gällande lagstiftning, avtalade villkor och gjorda överenskommelser.
- Ständigt strävar efter att förbättra system, produkter och tjänster.
- Skapar förtroende hos varje enskild kund för Stockholms Rörvision, vår verksamhet och personal.
- Följer upp, värderar och förbättrar verksamheten mot uppsatta kvalitetsmål.
2. Kvalitétsplaner
- Kvalitetsplan upprättas för varje enskilt projekt (eller grupp av projekt beroende på typ av projekt) och innehåller följande:
- Byggherre / beställare
- Ansvarig på firman
- Övriga entreprenörer / installatörer
- Kontaktpersoner
- Allmän information om projektet
- Genomgång av handlingar
- Genomgång på plats
- Avvikelserapportering
- Särskilda krav i projektet
- Tider
- Avisering
- Egenkontroll
- Om särskild kontroll eller besiktning skall göras
3. Egenkontroll
Egenkontroll utföres alltid i varje enskilt projekt.
- Omfattningen beskrivs i Kvalitetsplanen och omfattar vanligtvis:
- Leveranskontroll av material
- Genomgång och uppmärkning innan rivning av befintliga rör sker.
- Täthetsprovning / provtryckning
- Avluftning
- Elektrikerns (underentreprenör) lagenliga isolations- och jordningskontroll.
- Funktionsprovning och idriftstagning