Kvalitétsledningssystem

Företagets kvalitetsledningssystem består av 3 delar:
1. Kvalitetspolicy
2. Kvalitetsplaner
3. Egenkontroll

1. Kvalitétspolicy

Kvalitetspolicyn är det överordnade styrmedlet i företagets Kvalitetsledningssystem och sätter de yttre ramarna samt fungerar som ”mind setting” för vår personal. Stockholms Rörvision erbjuder kvalificerad teknisk kunskap

  • Företagets kvalitetspolicy är att ge beställaren rätt kvalitet inom avtalad tid.
  • Genom vår kvalitetspolicy skall beställaren känna fördjupat förtroende för vårt företag
  • Att kunden ser oss som den naturliga samarbetspartnern inom vårt kompetensområde
  • Att hela tiden sträva efter hög och jämn kvalitet
  • Tar till vara och utvecklar medarbetarnas kompetens.
  • Uppfyller gällande lagstiftning, avtalade villkor och gjorda överenskommelser.
  • Ständigt strävar efter att förbättra system, produkter och tjänster.
  • Skapar förtroende hos varje enskild kund för Stockholms Rörvision, vår verksamhet och personal.
  • Följer upp, värderar och förbättrar verksamheten mot uppsatta kvalitetsmål.

2. Kvalitétsplaner

  • Kvalitetsplan upprättas för varje enskilt projekt (eller grupp av projekt beroende på typ av projekt) och innehåller följande:
  • Byggherre / beställare
  • Ansvarig på firman
  • Övriga entreprenörer / installatörer
  • Kontaktpersoner
  • Allmän information om projektet
  • Genomgång av handlingar
  • Genomgång på plats
  • Avvikelserapportering
  • Särskilda krav i projektet
  • Tider
  • Avisering
  • Egenkontroll
  • Om särskild kontroll eller besiktning skall göras

3. Egenkontroll

Egenkontroll utföres alltid i varje enskilt projekt.

  • Omfattningen beskrivs i Kvalitetsplanen och omfattar vanligtvis:
  • Leveranskontroll av material
  • Genomgång och uppmärkning innan rivning av befintliga rör sker.
  • Täthetsprovning / provtryckning
  • Avluftning
  • Elektrikerns (underentreprenör) lagenliga isolations- och jordningskontroll.
  • Funktionsprovning och idriftstagning